Kolejny rok za nami, pora więc na krótkie podsumowanie i mój subiektywny ranking najlepszych produkcji mających oficjalną polską premierę w 2019 roku. Ubiegłe dwanaście miesięcy w kinie dostarczyło nam wielu ciekawych obrazów, fascynujących historii, a także niestety rozczarowań. Dla mnie rok 2019 obfitował w filmy dokumentalne, kino europejskie, a także kino azjatyckie, które dopiero co zaczęłam poznawać. Nie podarowałam sobie jednak najgłośniejszych i najbardziej oczekiwanych premier, przez deficyt czasu odpuściłam sobie natomiast produkcje zbierające nieprzychylne recenzje. Bez zbędnego przedłużenia przedstawiam Wam mój subiektywny ranking najlepszych filmów, które w zeszłym roku zawitały na ekrany naszych kin.
20. „Dwóch papieży”
To ekranizacja sztuki teatralnej opowiadającej o spotkaniu w 2012 roku ówczesnego papieża Benedykta XVI z przyszłym papieżem Franciszkiem. „Dwóch papieży” to przede wszystkim interesujące rozmowy pomiędzy dwojgiem wierzących ludzi, mających jednak zupełnie różne podejście do wiary. Świetny scenariusz został dopełniony znakomitym aktorstwem Jonathana Pryce’a i Anthony’ego Hopkinsa, wcielających się kolejno w papieża Franciszka i papieża Benedykta XVI.
19. „Ága”
To niezwykle intymna i poruszająca historia Nanooka i Sedny, mieszkających samotnie w mroźnym zakątku na północy Jakucji. „Ága” jest niezwykle spokojnym filmem, pełnym pięknych krajobrazów i ciszy, który z każdą minutą coraz bardziej uderza w nasze emocje i skłania do przemyśleń. Z kolei zapierające dech w piersiach zdjęcia sprawiają, że nie sposób się w tym filmie nie zakochać.
Tutaj możecie przeczytać moją pełną recenzję.
18. „Green Book”
„Green Book” opowiada o cwaniaczku włoskiego pochodzenia, imieniem Tony, który zostaje szoferem niezwykle utalentowanego, czarnoskórego muzyka z wyższych sfer i wyrusza z nim w kilkutygodniowe tournée. To ubiegłoroczny laureat Oscara w kategorii najlepszy film oraz najlepszy scenariusz oryginalny, zachwycający także rolami Viggo Mortensena i Mahershala Aliego (nagrodzonego za tę rolę Oscarem i Złotym Globem).
Tutaj możecie przeczytać moją pełną recenzję.
17. „Wysoka dziewczyna”
To historia dwóch przyjaciółek zmagających się z wojenną traumą, starających się puścić w niepamięć to co je spotkało i jakoś ułożyć sobie życie w powojennej rzeczywistości. „Wysoka dziewczyna” przede wszystkim olśniewa stroną techniczną, bowiem jest to po prostu przepiękny film z niesłychanie precyzyjnymi kadrami, przypominającymi zachwycające obrazy.
Tutaj możecie przeczytać moją pełną recenzję.
16. „Portret kobiety w ogniu”
To francuski dramat kostiumowy opowiadający o miłości dwóch kobiet. „Portret kobiety w ogniu” to wizualne arcydzieło, od którego ciężko oderwać wzrok, dopełnione przez wybitne kreacje aktorskie Adèle Haenel i Noémie Merlant. Jeśli lubicie kino subtelne i pełne niedopowiedzeń to jest to pozycja, która przypadnie Wam do gustu.
15. „Free Solo: ekstremalna wspinaczka”
To zeszłoroczny laureat Oscara dla najlepszego pełnometrażowego filmu dokumentalnego, przedstawiający nam postać Alexa Honnolda i ukazujący jego ekstremalną wspinaczkę bez zabezpieczeń. To zapierająca dech w piersiach historia, która nieraz przyprawiła mnie o szybsze bicie serca.
14. „Boże ciało”
Nasz tegoroczny kandydat do Oscara to inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia dwudziestolatka, który po wyjściu z poprawczaka zaczyna udawać księdza. To świetnie wyważony film o wierze, duchowości i stracie, ukazujący jednocześnie bardzo hermetyczną wspólnotę, charakterystyczną dla małych miasteczek. Na największą uwagę zasługuje tu jednak znakomita obsada z wyśmienitym Bartoszem Bielenią na czele.
13. „Na noże”
To jeden z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie filmów 2019 roku i niesamowicie się cieszę, że nie okazał się rozczarowaniem. „Na noże” to komedia kryminalna z intrygą godną książek Agathy Christie i obsadą pełną najgorętszych nazwisk Hollywood. Zabawne, błyskotliwe i inteligentne kino, które ogląda się z czystą przyjemnością.
12. „Lighthouse”
To czarno-biały horror psychologiczny napisany i wyreżyserowany przez Roberta Eggersa, autora wychwalanej „Czarownicy: Bajki ludowej z Nowej Anglii”. Muszę przyznać, że „Lighthouse” to dla mnie ciężki orzech do zgryzienia. Podczas seansu czułam się przytłoczona, po seansie byłam odrobinę zawiedziona, jednak z biegiem czasu coraz bardziej przekonuję się do tego filmu i zaczynam dostrzegać jego wybitność. Bez wątpienia jednak przypadł mi do gustu znacznie bardziej niż wspomniana już „Czarownica”, która rozczarowała mnie, szczególnie swoją końcówką. „Lighthouse” to z kolei kwintesencja koszmaru i szaleństwa, doskonale zrealizowana (znakomite zdjęcia) i jeszcze lepiej zagrana, bowiem Willem Dafoe i Robert Pattinson zostawia konkurencję daleko w tyle.
11. „Le Mans’66”
To moje największe filmowe zaskoczenie w 2019 roku. Nie spodziewałam się, że dramat sportowy, opowiadający o wyścigach samochodowych i rywalizacji pomiędzy dwoma koncernami, w dodatku z Mattem Damonem w roli głównej, może tak bardzo mnie zachwycić. To prawdziwa petarda, która nawet przez chwilę nie pozwala się nudzić i trzyma w napięciu do samego końca. A na ekranie obok wspomnianego już Matta Damona zobaczymy znakomitego jak zawsze Christiana Bale’a, który tym razem jest szczupły i bezczelny jak zawsze.
10. „Monument”
To najnowszy film genialnej Jagody Szelc, która w 2018 roku zachwyciła mnie „Wieżą. Jasny dzień”. „Monument” to jej najnowszy film, który jest jednocześnie filmem dyplomowym dwudziestki absolwentów łódzkiej filmówki. Jagoda Szelc ponownie dostarczyła nam film tak oryginalny i niepowtarzalny, że ciężko opisać go słowami. „Monument” po prostu trzeba obejrzeć samemu i pokochać lub znienawidzić.
9. „Historia małżeńska”
Najnowszy film w reżyserii Noaha Baumbacha przypomina mi słynną i fantastyczną „Sprawę Kramerów”. „Historia małżeńska” to jednak film znacznie subtelniejszy i sprawiedliwy wobec swoich bohaterów niż hit z 1979 roku. To niezwykle emocjonalna i szczera opowieść, przejmująca i chwytająca za serce, wyśmienicie zagrana przez Scarlett Johansson, Adama Drivera i Laurę Dern.
8. „Kafarnaum”
To historia dwunastoletniego Zaina, który mieszka w bejruckich slumsach i postanawia pozwać swoich rodziców za to, że się urodził. To poruszająca opowieść o biedzie, przemocy, bezradności i złości, zatrważająco realistyczna. Już dawno żaden film nie wstrząsnął mną tak jak „Kafarnaum”, choć od seansu minął już rok to wciąż łamie mi serce i wraca do mnie jak bumerang.
7. „Midsommar. W biały dzień”
W 2018 roku Ari Aster zachwycił mnie filmem „Dziedzictwo. Hereditary”, w 2019 z kolei dostarczył równie fenomenalny „Midsommar. W biały dzień”. Jest to historia grupy przyjaciół, którzy w czasie wakacji przyjeżdżają do odciętej od świata szwedzkiej wioski, gdzie biorą udział w niepokojących miejscowych rytuałach związanych z letnim przesileniem. To audiowizualny majstersztyk ze znakomitą Florence Pugh w roli głównej, hipnotyzujący widza od pierwszej do ostatniej sekundy.
6. „To my”
To historia kobiety, która ze swoimi bliskimi wróciła w rodzinne strony, by zaznać letniego relaksu. Sielankową atmosferę zakłócają jednak tajemniczy goście o złych intencjach. „To my” jest horrorem ze szczyptą czarnego humoru i ogromem metafor odnoszących się do współczesnego społeczeństwa i polityki. Jednak na uznanie zasługuje tutaj nie tylko interesujący scenariusz, ale i świetna obsada, z fenomenalną Lupitą Nyong’o na czele.
5. „Złodziejaszki”
To japoński dramat ukazujący historię pięcioosobowej ubogiej rodziny utrzymującej się z dorywczych prac i drobnych kradzieży. Ich życie odmieni pojawienie się bezdomnej dziewczynki, którą bez wahania zdecydują się przygarnąć. „Złodziejaszki” to przede wszystkim opowieść o prostych ludziach, pokazująca że pieniądze to nie wszystko, a prawdziwym bogactwem jest miłość i bliskość. Nic tu nie jest ani czarne, ani białe, podobnie jak w prawdziwym życiu.
4. „Faworyta”
Film przedstawia historię osiemnastowiecznego angielskiego dworu Królowej Anny. Pewnego dnia na dworze pojawia się nowa służąca Abigail, która zaczyna prowadzić bezlitosną walkę o względy królowej z wysoko sytuowaną księżną Marlborough. „Faworyta” to mój zeszłoroczny oscarowy ulubieniec ukazujący cyniczność świata oraz niepohamowaną walkę o pozycję, która jest ważniejsza od wszelkich wartości. Na uwagę zasługują tu jednak przede wszystkim świetne ujęcia i popis aktorstwa najwyższej klasy, bowiem Olivia Colman (nagrodzona za tę rolę Oscarem), Rachel Weisz i Emma Stone zachwycają tu na każdym kroku.
3. „Joker”
To film, którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać, niekwestionowany hit 2019 roku. Tak więc bez zbędnego przedłużania napiszę tylko, że nie wierzyłam, iż ktoś dorówna Jokerowi wykreowanemu przez Heatha Ledgera, Joaquin Phoenix stanął jednak na wysokości zadania i rzucił wszystkich na kolana zachwycając swoją interpretacją jednego z najsłynniejszych złoczyńców komiksowego świata.
2. „Pewnego razu... w Hollywood”
Filmów Quentina Tarantino zawsze wyczekuję z ogromną niecierpliwością, tak też było w przypadku „Pewnego razu… w Hollywood”, szczególnie że w obsadzie znaleźli się między innymi Leonardo DiCaprio, Brad Pitt i Margot Robbie. Najnowsze dzieło Tarantino to historia dwójki przyjaciół, aktora i kaskadera, którzy próbują wrócić na szczyt. W tej pełnej zabawnych anegdot produkcji znalazło się także miejsce dla hipisów, Romana Polańskiego, Sharon Tate i sekty Charlesa Mansona tworząc tym samym barwny i szaleńczy obraz Hollywood końca lat 60. XX wieku.
1. „Parasite”
Mój ulubiony film ubiegłego roku przedstawia historię ubogiej rodziny, która dzięki niecnemu planowi i podstępowi zdobywa zatrudnienie w domu bogaczy. To znakomicie napisana i wyreżyserowana opowieść o przekraczaniu dozwolonych granic w imię dążenia do lepszego życia. Joon-ho Bong żongluje tu gatunkami zapewniając widzowi pełen napięcia seans, podczas którego można zarówno się zaśmiać, jak i zapłakać.
Wyróżnienie: „Zgubiłam swoje ciało”
To mój ulubiony film animowany 2019 roku opowiadający o odciętej dłoni, która za wszelką cenę chce wrócić do reszty ciała. To wspaniała, poruszająca i nieco surrealistyczna animacja, która rozgrywa się na dwóch liniach czasowych tym samym ukazując historię z dwóch perspektyw. „Zgubiłam swoje ciało” jest przepiękną, dojrzałą i zaskakująco realistyczną animacją, która angażuje i emocjonuje widza znacznie bardziej niż dobrze wszystkim znane animacje z moralizatorskim wydźwiękiem, serwowane nam przez hollywoodzkich gigantów.
Z mojej strony to byłoby na tyle. Jestem niezwykle ciekawa, które z zeszłorocznych filmów Wam najbardziej przypadły do gustu. Koniecznie dajcie znać w komentarzach :)
Źródło zdjęć: https://www.imdb.com, materiały prasowe
Oglądaj filmy w wysokiej jakości na naszej cyfrowej platformie online. Wszystkie najlepsze Polskie jak i Zagraniczne filmy. Horror, Thriller, komedia? Z nami otrzymasz najlepszą możliwą jakość! Sprawdź https://ebd-cda.pl/
OdpowiedzUsuńCzy korzystasz z darmowych filmów online? Odwiedź naszą stronę aby oglądnąć filmy w HD! Nasza strone oferuje najlepsze możliwe rozwiązania! Jakość kinowa, prędkość odtwarzania oraz quality content!
OdpowiedzUsuńWebsite : film zalukaj
Jak film to tylko 365 dni film online
OdpowiedzUsuńDwóch papieży to film dwóch wybitnych aktorów.
OdpowiedzUsuńWiększość tych filmów już za mną, niektóre z nich jeszcze na liście "do obejrzenia". Trzeba jednak powiedzieć, że rok 2019 to mocne kino, ambitne i dające do myślenia. Nie tylko akcja i brawura, ale filmy głębokie i pozostawiające coś w widzu. Ciężko aż z tego zestawienia wydobyć taką czołówkę, ale chyba na mnie największe wrażenie zrobił film: "Parasite", "Midsommar", "Joker", "Na noże", "Lighthouse" i "Historie małżeńskie". Nie widziałem np. "Faworyty" czy "Kobiety w ogniu", ale czuję, że to też będzie dobre kino :)
OdpowiedzUsuńPolecam obejrzeć film "Jak poślubić milionera?"
OdpowiedzUsuńŚwietne filmy oglądałem wszystkie oprócz Zgubiłam swoje ciało, zastanawia mnie tylko czemu wszystkie topowe filmy są z gatunku dramat :)
OdpowiedzUsuńhttps://zyciorysy.info/
Na noże - Świetny film jeden z lepszych w tym roku, uwielbiam kryminologie :)
OdpowiedzUsuńhttps://grawercom.pl/prezent-na-rocznice-slubu/
Ja polecam obejrzeć film Kler, ponieważ jest to tytuł znakomity! Produkcja, która zmieniła polską scenę kościoła. Polecam Kler online!
OdpowiedzUsuńOd siebie polecam film After 2 (After We Collided), który od jakiegoś czasu jest dostępny online z lektorem pl.
OdpowiedzUsuńWarto również wspomnieć o filmie Wonder Woman 1984 (2020), którego premiera będzie w grudniu. Moim zdaniem warto zainteresować się tą produkcją chociażby tylko ze względu na samą Gal Gadot!
OdpowiedzUsuńTak! After 2 to naprawdę dobry film online!
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem warto zaintersować się filmem John Wick 3!
OdpowiedzUsuńZgadzam się! John Wick 3 online to rewelacyjny film i istny wizualny majstersztyk!
OdpowiedzUsuńJohn Wick 3 to niewątpliwe dobry film ale zabrakło mi w nim dobrej fabuły. Owszem, wizualnie jest rewelacja ale przecież film nie ogląda się tylko dla wyglądu.
OdpowiedzUsuńJa nie mogę się doczekać premiery filmu Nie czas umierać. Szkoda tylko, że to ostatni film z Danielem Craigiem... :\
OdpowiedzUsuńPewnego razu w Hollywood t pełna anegdot i elektryzujących dygresji historia aktora grającego w westernach, który próbuje wrócić na szczyt, oraz jego wiernego dublera. W tle czasy kontestacji, ruch hipisów, zmierzch epoki klasycznego Hollywoodu i złotej ery telewizji.
OdpowiedzUsuńObejrzyj Szybcy i wściekli 9 po polsku już teraz!
OdpowiedzUsuńDwóch papieży to film dwóch wybitnych aktorów.
OdpowiedzUsuńPolecam Mulana z 2020 ;)
OdpowiedzUsuńWarto też zobaczyć animację Co w duszy gra
OdpowiedzUsuńA oglądał ktoś Krudowie 2 Nowa Era cały film?
OdpowiedzUsuńJeżeli ktoś ma ochotę na dobry thriller psychologiczny to polecam film Joker online!
OdpowiedzUsuńMoże warto też zainteresować się filmem Szybcy i wściekli 9 online?
OdpowiedzUsuńOglądał ktoś film Śmierć na Nilu lektor pl
OdpowiedzUsuńPolecam film After lektor pl
OdpowiedzUsuńNiedługo premiera After 3!
OdpowiedzUsuńJa też nie mogę się doczekać premiery filmu After 3 ocal mnie
OdpowiedzUsuńPolecam serial Falcon i Zimowy Żołnierz lepszy niż WandaVision
OdpowiedzUsuńNiedługo premiera Mortal Kombat!
OdpowiedzUsuńPolecam ten film Godzilla vs. Kong online
OdpowiedzUsuńZapraszam do siebie
OdpowiedzUsuńSpróbuj wynająć darmowe filmy przed ich zakupem. Trudno jest wiedzieć, czy będzie jak tytuł, czy nie. W związku z tym przejdź do sklepu, który oferuje filmy za darmo. W ogóle, można wynająć film lub serial za kilka dolarów, a pieniądze są zwykle warte. Można dowiedzieć się, czy film jest dobry zakup, czy nie.
OdpowiedzUsuńWanna Have a Good Time full movie watch online only works with the specific address you're visiting at the time you execute the application, which means that in order for you to find a specific track or video, you'll first have to find the URL that it is linked to.
OdpowiedzUsuńWanna Have a Good Time full movie watch online
Roohi full movie watch online
Smile Please full movie watch online
Nadhoo Khan full movie watch online
Aadya full movie watch online
Bau Na Vichaar full movie watch online
377 AbNormal full movie watch online
I Love Us full movie watch online
Uriyadi 2 full movie watch online
Świetny blog zapraszam do siebie :)
OdpowiedzUsuńSpróbuj wynająć darmowe filmy przed ich zakupem. Trudno jest wiedzieć, czy będzie jak tytuł, czy nie. W związku z tym przejdź do sklepu, który oferuje filmy za darmo. W ogóle, można wynająć film lub serial za kilka dolarów, a pieniądze są zwykle warte. Można dowiedzieć się, czy film jest dobry zakup, czy nie.
Świetny ranking! Niektóre do obejrzenia u mnie - https://zalukaj-tv.com/ <3
OdpowiedzUsuńhttps://zalukaj-tv.com/caly-film/uncharted-2022-film-online - Uncharted 2022, totalna świeżynka dla fanów gry!
OdpowiedzUsuńDzięki za wpis.
OdpowiedzUsuńJa zapraszam do obejrzenia pięknego filmu Córka cały film online
OdpowiedzUsuńPopieram, na prawdę świetny ranking!
OdpowiedzUsuńStrażnicy galaktyki coraz bliżej święta CDA
OdpowiedzUsuńŚwięta inaczej online
365 dni cda
Dzięki!
OdpowiedzUsuńUwielbiamy z rodzinką oglądać filmy familijne całkowicie online za darmo i bez reklam!
OdpowiedzUsuńBardzo dobry artykuł, przyjemnie się czytało ;) Dla zainteresowanych tematem filmów, od siebie mogę polecić artykuł na temat filmów w 2023 roku: https://vider.online/najlepsze-filmy-w-kinach-marzec-2023/.
OdpowiedzUsuńBardzo interesujący blog. Jestem naprawdę bardzo ciekawy ile osób wejdzie na ten blog.
OdpowiedzUsuńŚwietnie zapraszamy filmobaza
OdpowiedzUsuńŚwietnie zapraszamy filmobaza
OdpowiedzUsuń